Agency life kroz prizmu nindza kornjaca

Nedavno sam dobio poziv da predajem na Konferenciji studenata Fakulteta organizacionih nauka. Nije mi puno trebalo da kažem da, uzimajući u obzir da obožavam da predajem studentima i da je u pitanju moj bivši fakultet.

Teži deo, šta reći mladim ljudima, koja su to današnja zanimanja popularna a da ne bude jedna standardna i suvoparna prezentacija.

Prišao sam izazovu kao i kada radim bilo koju kampanju, krenuo sam od ciljne grupe. Vratio se malo unazad, ušao u njihove cipele, vratio se još malo nazad, dobro ne toliko da sam ušao u pelene ali dovoljno nazad da shvatim da sam dobar deo života proveo živeci agencijski život koji nije nista drugačiji od života nindza kornjača, dobro ste me čuli nindza kornjača.

Ne izgleda baš tako ozbiljno taj #agencylife, ovo je više situacija kada se spremamo za neki pitch i želimo da izgledamo ozbiljno i rešeno da dobijemo novog klijenta.

Zašto agencija i nindža kornjace:

  1. Kao i kod nindza kornjaca, agencije posebno u početku karakteriše relativno mali broj ljudi. Koliko god taj broj bio mali nekako se uvek ispostavi da ima mnogo više različitih karaktera, drugim rečima retko kada možete naići na slicne osobe.
  2. Rad u agenciji otprilike izgleda kao i kada kornjače izadju iz komforne zone (kanalizacije) i izadju u spoljašnji svet. Ne znaju gde udaraju, ne izgledaju organizovano, ali se posao uvek na kraju završi, zvuči poznatoJ
  3. U dobroj okolini se neverovano brzo napreduje. To možete sa jedne strane da pitate Leonarda, Donatela, Mikelandjela i Rafaela, kako i mnoge druge koji su prošli, ostali ili su glavni ljudi u agencijama. Dril koji prodjete kroz #agencylife te očvrsne, proširi vidike, udara na sujetu, itd.

Kada dalje zagrebete u verovatno najpoznatiji četverac sa kormilarom (Splinter) lako ćete prepoznati ključne pozicije u svakoj od agencija.

 

Account Manager = Leonardo Picture1

  • Kao i Leonardo, Account Manager rukovodi grupom ljudi koji se suštinski razlikuju kako po znanju tako i po sposobnostima i specifičnom setom sposobnosti koje poseduju.
  • Account ima odredjenu moć i mora da preuzme ulogu leader-a ali je takodje u nezavidnoj situaciji jer nema potpunu kontrolu i nikad je neće ni imati jer priroda posla to ne trpi. U agenciji kao i u nindza timu uvek postoji neko ko je na višoj poziciji od njega. Account Manager kao i Leonardo je svestan situacije, stoga koristi potencijal koji dobija od osobe iznad ali ne gubi čvrstinu, autoritet i poštovanje pred svojim timom.
  • Odlikuje ga visoka socijalna inteligencija i mogućnost prilagodjavanja novonastaloj situaciji.
  • U pitanju su uglavnom ekstrovertne ličnosti koje predstavljaju lice agencije i uglavnom su prvi i osnovni point of contact ka klijentima
  • Osobe koje ne paniče i koje vole da grade od početka , čak i kad su sve šanse protiv njih.

Picture2 Specialist (PPC, SEO, etc.) = Rafael

  • Zbog svoje sposobnosti i jačine Rafaelu (Speciliast) su bili poveravani najozbiljniji zadaci. Često se ovakvi ljudi smatraju motorom tima.
  • Njihova znanja omogućuju timu da se diferencira od drugih timova
  • Ekstrovertnost nije izražena i ovakve osobe često vole da rade samostalno bez uplitanja drugih ljudi. Drugim recima, filozofija je: Pusti me da radim svoj posao
  • Prilagodjavanje je neminovno, jer njihov posao koliko god bio stručan i vezan za jednu oblasti se cesto prepliće sa drugim oblastima što zahteva odredjenu fleksibilnost na kojoj je potrebno konstatno raditi
  • Izuzetno analitične i sistematične osobe gde je potrebno sa vremena na vreme ih izbacivati iz komforne zone zarad njihovih misljenja i kvalitativnih inputa.

 

Picture3Creative Director, Copywritter and Designer = Michelangelo

  • Ovakva blentava, duhovita i simpaticna faca je potrebna svakom timu
  • Osobe koje svojim lucidnim potezima rešavaju pitcheve, kampanje, probleme.
  • Izuzetno ekstrovertne osobe, nekad i preterano.
  • Kanalisanje njihove kreativnosti, energije je potrebno ali umereno. Uglavnom se to prepušta kao i kod kornjača Lideru ekipe, Leonardo aka Account
  • Osobe koje podižu atmosferu u timu koja je posebno bitna za agencylife gde je amplituda ponašanja i uspeha sve ali nije stabilna
  • Osobe sa velikim poljem interesovanja, izrazitim talentom, bogatim detinjstvom kapitalizovanim na kraju u vidu zanimanja
  • Često izgleda da ono Što oni rade, izgleda lako.

Picture4Developer = Donatello

  • Svaka ekipa mora imati osobu koja je geek, inventor, koja često ide ispred svoga vremena.
  • Osoba koja je često neshvaćena od ostatka tima zbog prirode svoj temperamenta i posla koji obavlja
  • Osoba koja traži jedan point of contact koji je razume. Kod kornjača opet je to lider Leonardo ili Account ili Project manager u zavisnosti koliko je posao kompleksan
  • Osoba koja može da napravi sve samo onda ukoliko joj se pridje na pravi način i objasni šta je potrebno uraditi.
  • Osoba koja tehnologiju stavlja u službu tima i krajnjeg cilja
  • Osoba koja ne programira već uz programiranje stvara, daje savete, unapredjuje sopstvena resenja i zna kada je napravila sranje od proizvoda. Osoba koja zna da programer nije isto što i developer.

Kada jednog dana odlučite da napustite #agencylife i predjete na neko drugo mesto, kompaniju, ili započnete svoj biznis nikad nemojte da pljujete po one što ste naučili u agenciji i nikad nemojte biti kao ova osoba.

Dark-elf-dice-shredder

Kakva god agencija i pritisak u njoj, delom zahvaljujuci vremenom provedenom u istoj ste uspeli da napravite iskorak.

Kluč svega na kraju, iza uspešnog tima i osobe stoji, ona:

tmnt_april_by_hugohugo-d31z0jy

1
2 Comments
  • nepismenost
    November 7, 2016

    Ovaj tekst je toliko nepismen da prosto zauzima prostor svojim nepismenim rečenicama i obiljem anglicizama. Veoma loš stil, nadasve ružan rečnik prepun nepravilnosti. Sramota!

    • Zeljko Bosnjak
      November 7, 2016

      Slazem se, trudicu se da to ispravim ubuduce. Tekst je napisan u zurbi:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *