Banke i stambeni krediti. Proizvod je tu, šta nedostaje?

U nekom trenutku skapirate da sve te brojke, podaci, znanje vezano za finansije postaju bitni kako vreme prolazi. Pisao sam već o tome, više puta. Ovog puta ne želim da dodatno pričam o tome ali želim da pričam o stambenim kreditima i bankama. Posle mnogo godina banke na našem tržištu su ponudile pristojne, rekao bih više nego pristojne uslove za stambene kredite.

Kako kažu neki pametniji, banke jednostavno moraju naći način da plasiraju svoj novac, to su i krenule da rade od druge polovine 2016. godine. Proizvod je tu, ali ipak nešto nedostaje:

  • Oglašavanje. Blago rečeno na niskom nivou. Apsolutno ne vidim kreativnost i razliku u odnosu na neke prošle periode kada su banke prodavale mnogo nepovoljniji proizvod nego sada. Primer: dešavalo mi se da retargeting kampanje me gađaju sa keš kreditima. Dešavalo mi se da me retargeting kampanje gađaju sa istim onim informacijama sa landing strane. Ne kupujem patike, u pitanje je stambeni kredit. Ako uđem kod vas u prodavnicu, izađem, kada prodavac izađe iz prodavnice i krene da me zove, mora da mi kaže nešto novo, novo što će me naterati da promislim i da se vratim nazad.
  • Veliki GAP između podrške koju dobijate online i offline u ekspozituri. Ako banke žele da idu napred, da se modernizuju onda moraju imati full support onog trenutka kada korisnik dođe na njihov landing page. Ukoliko ga ostavite samog i prepuštenog samom sebi, kreće milion pitanja za koja u tom trenutku nema niko odgovor ili se oni teško nalaze na sajtu. Rešenje kao chat support ili neka druga vrsta podrške, ne mora da bude trajna, dovoljno je za početak da bude tokom trajanja kampanje
  • Banka se fokusira na svoj proizvod ali generalno priča oko stambenih kredita je mnogo šira. Trenutak prodaje stana, traženja novog stana, kupovine novog stana, opremanje stana, saveti, itd. Nijedna banka nije zaokružila tu priču preko micro, satelitskih sajtova, itd. Nijedna banka nije iskoristila potencijal cele priče već se fokusira na proizvod, gde odlučuju nijanse jer se sada sve banke utrkuju sa ponudama. Morate dati nešto više korisniku osim proizvoda na kojim imate kontrolu.
  • PR tekstovi, ne znam, čitam iste tekstove godinama. Ima jedan interesantan primer teksta koji se ponavlja skoro svake godine, a dolazi recimo sa investicione strane i glasi: Ulažite u nekretnine. Slično mi deluju i tekstovi za stambene kredite. Ova tema ne zahteva površinsko razmišljanje a tekstovi su često upravo takvi.
  • Kada na kraju odete na 1-1 razgovor u banku, ne postoji apsolutno nikakav follow-up posle razgovora. Tržište će napredovati i ljudi će dolaziti sa predznanjem u samu banku. Ljudi treba da se osećaju sigurnije kada imaju nekog ko ih prati tokom celog procesa. Proaktivnost banke ovde mora da dođe do izražaja posebno kada korisnik vaga između više banaka.
  • Nisam siguran u zakon, više puta ispitivao mogućnost i nisam uspeo da nađem da li je pravno izvodljivo, da banke imaju referral programe za kredite. Više puta sam imao iskustvo da se oko određene osobe okupi veliki broj ljudi i pomno sluša iskustva te osobe oko kupovine novog stana. Zamislite da je banka učestvovala od samog početka u consumer journey tog čoveka. Taj čovek će onda biti vaša najbojla reklama, a ako ubacite i incentive, onda je njegova reklama fokusiranija i preciznija i udara pravo u centar.
0

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *