Mali biznisi i velike ideje

Poslednjih par meseci dosta istražujem. Iskreno ne znam koji je cilj, šta je namera, samo gledam šta drugi rade, kako promovišu svoje male biznise,  Internet bar to danas dozvoljava. Nakon nekoliko meseci istraživanja, bez jasnog okvira, unapred postavljenih postulata i ostalih zajebancija izdvojio sam par primera dobrog marketinga, placementa, promocije, kako god vi to nazvali. Nisu velike kompanije, nema velikih budžeta, jednostavne stvari koje rade.

Pa da krenemo.

Poly Paper

Devojka je rešila da uzme karton, da ubaci malo geometrije i na kraju da uradi neke neverovatne stvari. Trenutno njene radove možete da čekirate na Instagramu. Ono sto bih kod nje izdvojio, svaki novi rad povlači i novi Instagram story kako je sve pravljeno. Posebnu draž daje njena mačka koja je uglavnom glavni junak i celu priču čini drugačijom i unikatnom.
Ono što bih posebno izdvojio, dosta njenih radova završava na zidovima koji su beli i idealno se uklapaju u celu koncepciju. Dizajnerski slika izgleda savršeno, proizvod je u fokusu a zid je samo tu da definiše kontekst.


Njene radove možete naći na sledećem linku Moj savet bi bio da uradi neki dedicated jednostavan sajt gde bi fokus bio na Showcase i kategorizaciji istog (Geek, Životinje,, Opremanje igraonica, Kićenje na svadbama, itd). Jedan video materijal o njoj i procesu pravljenja bi bio super a to može da uradi od već korišćenih instagram storija.

SmartWood 

Kada postanete roditelj negde opet morate da krenete od početka. To je mnogima teško da prevale ali je stvarno tako. Posle skoro dve godine roditeljstva i dvoje dece, mogu da kažem da sam još uvek amater.

Internet nije nikakva posebna pomoć posebno kada dete dobije prvu temperaturu, osip, itd. Obično su muškarsi ti koji paniče. Preporučujem ipak da se fokusirate na igru.

Još pre sam čuo za Montesori program za decu. Danas o tome svi pričaju a iskreno nisam siguran da dosta ljudi zna uopste o čemu se radi. Tragajući i tražeći informacije nisam naišao na ništa konkretno, ali tu je supruga da posle par minuta nađe pravu stvar, SmartWood.
Par ljudi se skupilo i skapiralo kako da drvo koriste u svrhe edukacije dece i aktiviranju različitih receptora preko pipanja najrazličitijih oblika.
Drvene igračke imaju super reputaciju kod roditelja ali je negde moje mišljenje da roditelji izbegavaju da kupuju takve igraške do određenog uzrasta jer deca mogu da se povrede. Ljudi iz SmartWood-a su našli rešenje tako što su napravili table različitih dimenzija koje imaju najrazličitije oblike i zezancije sa kojima se deca inače susreću. Table se kače na zid i time igranje biva bezbedno. Da ne tupim mnogo, slika govori sve.

Ono što je ključno kod stvari koje roditelji kupuju za decu je reakcija, komentari i utisci ljudi koji su zapravo kupili proizvod. SmartWood je i tu pametno postupio i potpuno fokusirao komunikaciju oko toga, na različite načine. Gotovo svaka tabla je personalizovana i nosi poruku zadovoljnog roditelja.
Druga jako bitna stvar, kada se odlućite za kupovinu proizvoda, u većini slučajeva su jako zauzeti i morate da čekate, kao neka vrsta waiting liste. Dodatno to kod ljudi još više uliva poverenje. Gledajući slike drugih ljudi kako njihova deca koriste tablu, pa još lista čekanja, govore  i potvrđuju tvrdnju da su table dobre i tražene.

Kao i slučaju Poly Paper-a, sajt bi ovde bio primaran sa kategorijama: Način kako se prave table i poreklo ideje, Zadovoljna deca i Kategorizacija proizvoda. Kao neki finalni input bilo bi super da tabla može vremenom i da se customizuje ali verujem da ljudi već rade na tome.

 

FOLKK

Poslednjih nekoliko dana dosta popularna reč, bar na mom feed-u, tj. na svim društvenim mrežama gde imam nalog.

Na prvi pogled kada vidite da ljudi šeruju post i vidite neke jastuke, nameštaj, tepihe, pomislite da je to još jedan pokušaj prodaje nameštaja, opreme za kuću, itd. To se stvarno i desi ako ne kliknete na link ili se ne udubite u priču. Dovoljno je pogledati video i skapirati o čemu se radi.

Posle dužeg vremena i videa koji su napravili Braća Burazeri sa naslovom Ko je Dečko Car, se nisam osećao tako dobro, emocija me je pucala ceo video. Ovaj video kao i prethodni koji sam naveo je odličan primer kako treba da ispričate priču gde ima šta da se priča. Obično se to ukenja sa nekim preteranim efektima, animacijama, itd. Ovde je sve plain i simple i ima jako snažnu poruku.

Proizvodi su jednostavni i multifunkcionalni, sve ima dvostruku namenu, u najmanju rukuJ

Moj savet ljudima koji rade na ovome, promovišite video što više, promovišite ljude iz video klipa, od isečka videa pravite priče, infografike (ima dosta zanimljivih podataka ako obratite pažnju u videu).
Ja ću svakako uplatiti novac a mislim da je ovo idealna prilika da se država uključi jer sam po sebi video promoviše vrednosti koja ova država ima.

Bilo bi super kada bi posle ovog teksta i ti šerovao neku super priču koja je privukla tvoju pažnju.

 

4

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *