Podaci – sve na jednom mestu, utopija ili ne

Prošlo je više od 12 godina kako se bavim poslom kojim volim. Brojeve nikad nisam preterano voleo i iskreno matematika mi nije išla baš najbolje. Početak je bio lak, jer nije bilo toliko podataka i brojki koje si morao da pratiš ali danas, posle 12 godina, situacija se drastično promenila.

Jedan čovek je jednom pametno rekao: „Dajte čoveku što više informacija i zbunićete ga.“ Iskreno nije daleko od istine.

Kako ne bih bio preterano zbunjen, vremenom sam počeo da cenim, sada već privilegiju, da podaci stoje na jednom mestu i da ti isti podaci budu na jednostavan način prikazani kako bi svima bili dostupni i jasni.
Ljudi koji se bave marketingom i prodajom, posebno u svetu novih tehnologija znaju koliko je potrebno da otvore tabova u jednom ili dva browsera kako bi videli podatke koji ih zanimaju.

Rešenje sam našao u alatu Reportz, koji je by the way naš proizvod, kompanije FourDots. Namerno kažem kompanije, jer mislim da su odavno prestali da budu agencija sa svojim proizvodima i rešenjima.

Kako ne bih mnogo davio, predstaviću vam par konkretnih primera gde vidim značaj i ogromnu upotrebnu vrednosti objedinjavanja podataka iz različitih izvora na jedno mesto kao i grafičkog prikaza koji znatno olakšava tumačenje istih tih podataka:

  1. New comers – mislim da se toliko tekstova napisalo na temu kako da ugostitete (na srpskom – onboardujete) nove ljude, da ne bih dodatno elaborirao na tu temu.
    Kod mene je prosto pravilo: svaki novi član tima je morao da prođe kroz dashboard podataka koji su bili segmentirani od strane tima i u dogovoru sa drugim odeljenjima u okviru kompanije. Gledanjem podataka, gde je kod svakog podatka bila legenda šta znači, new comer je mogao da razume vremenom šta mi to pratimo, zašto pratimo, da predloži nove metrike vremenom i ŠTO JE NAJVAŽNIJE, da razume biznis jer u okviru dashboarda, su se nalazili i KPIs koji su bili striktno biznis KPIs.
  2. Pričovanje ostatku organizacije – sam dashboard podataka može biti tako napravljen da odgovara svakome u organizaciji. Drugim rečima, umesto da ljudi pinguju ljude za podatke, ti isti podaci mogu da stoje na jednom od dashboarda gde svi imaju pristup. Samim tim, pristup je poojednostavljen i gledanjem podatka korisnici mogu da nauče nove stvari, pitaju kvalitetnija pitanja, itd. Ovakvi setovi podataka na jednom mestu i grafički lepo prikazani mogu da pojednostave i pokažu šta radi jedan određeni tim u okviru organizacije.
  3. Gde smo – nema boljeg načina neko da svaki radni dan započne nekom muzikom i pregledavanjem dashboarda, gde u svega par minuta, možete videti da li se zelenite ili što bi rekao kolega Basta, zovete vatrogasce i koga god znate jer se sve crveni, a kraj je meseca.
  4. Dashboard i sistematizacija, kao i grafički prikaz podataka, ne može da zameni dublje analize ali može i mora da bude dobra polazna osnova. Svakako, u timu morate imati nekog ko zna da izdriluje User flows ili neke druge stvari kojih nema smisla pratiti u okviru opšteg prikaza podataka kako biste mogli dublje da razumete neki problem.
  5. Omnichannel – ovakav uporedni prikaz podataka na jednom mestu, iz više kanala, više aspekata, vam zapravo stvara sjajnu osnovu da možete da razmišljate omnichannel ne samo na papiru nego i u sagledavanju podataka i posle donošenju odluka, šta dalje.

Ako me pitate, da li je teško ovo napraviti, ne nije. Dovoljnoe samo da imate prave alate, kvalitetne izvore podataka i onda sve putem API-ijeve uvežete na jednom mestu. Rezultat, mnogo manje glavobolje sa podacima i čitanjem istih.

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *