Transparentnost u poslu kome se bavimo

Transparentnost je jako teška reč, posebno u Srbiji. Šta uopŠte znaČi biti transparentan. Iskreno pojma nemam, ne znam ni šta bih rekao svojoj deci, osim da bi naveliko sr**.

Ono što sigurno mogu da kažem, ukoliko postoje dve strane u poslu, potrebno je da obe strane budu transparentne (da li sam ovu reč sada uopšte dobro napisao, neko je ovo namerno ovako zamislio da se ova reč što ređe pominje). Pa ajde onda da uzmemo jedan primer, agencija i klijent.

Agencija:

  • Ne postoji agencija koja radi sve, ne postoje full service digitalne agencije. Postoje agencije koje rade određene stvari i postoje stvari koje ta agencija ne radi ali ih radi sa svojim partnerima i ok je da kažete to. Nemojte čekati da vas klijent pita da li zaista možete sve da radite. Ovo pitanje posebno dobija na značaju u Srbiji u poslednje vreme jer klijente smara da pričaju sa više agencija, žele sve na jednom mestu a to žele baš u vreme kada agencije kapiraju da ne mogu sve i da treba da se fokusiraju na nešto što najbolje rade i gde naravno ima zarade.
  • Recite klijentu vrlo konkretno: Koliko para, toliko muzike. Kao što klijent zna koliki mu je budzet i šta može da da, vrlo je ok da mu kao agencija kažete šta može da dobije za određene pare i isto je tako još više ok ukoliko ne želite da radite za te pare jer jednostavno nećete da se bavite odradjivanjem zadataka i da probate da jurite nerealne ciljeve a da pri tom i nista nešto preterano zadovoljni zaradom
  • Transparentno Ne, to je nešto što pokušavam svima da objasnim već nekoliko godina. Imate super odnos sa klijentom, sve cveta, klijent želi nešto za iste pare ili for bedža, sitnica, vi kažete da i otvarate Pandorinu kutiju. Fer biznis odnos je da ne postoji ništa FREE, postoji nešto samo sto se zove kvalitetna usluga i isplata adekvatno toj istoj usluzi koju dobijete a za koju postoji jasna tržišna cena. Kod Amerikanaca je to jednostavnije, sat bato.
  • Učite klijente. Mozda i najvažnija stvar, ne zadržavajte se samo na KPIs koje vam daje klijent jer su često top line i nedovoljni. Organizujte kvatralne sesije, informišite ih i budite PROAKTIVNI. Jako teško, znam, mnogi će reći, nema budzeta ali nešto što svaku agenciju izdvaja od drugih jeste proaktivnost jer ako ne možeš da upseluješ postojećeg klijenta koji je zadovoljan, kako ćeš da privučeš novog.

Klijent:

  • Jedan mali dijalog koji sve objašnjava:

Osoba A: E kako je prošla kampanja?

Osoba B: Super, top, baš smo imali dosta lajkova, komentara, pucalo je sve.

Osoba A: Jel su krenuli da prodaju više, šta kaže klijent, jel zadovoljan?

Osoba B: Nemam pojma, oni to inače ne šeruju sa nama.

Osoba A: Super.

Osobi A je jasno da se ništa nije promenilo i da dalje kompanije ne šeruju svoje rezultate i prodaju sa agencijama koji upravo rade da ti rezultati budu bolji. Nije mu stvarno jasno.

  • Pitch/evi, jako bolna tema u agencijskom svetu. Postoji samo nekoliko zamerki koji tako lako mogu da se otklone:

Recite agenciji sa kojim agencijama se takmiči, tj koje je sve pozvan. Time ćete uštedeti vreme svim agencijama da izbegnu i krenu da traže ko se sve takmiči i fokusiraće se na svoj posao

Jos jedna ušteda, na kraju pitcha ili posebno ako postoje drugi krugovi, recite agencijama koje su to agencije prošle.

Ukoliko je moguće jasno naznačite koji kriterijumi utiču na to da agencija bue izabrana i kako su rasporedjeni ponderi u okviru tih kriterijuma

  • Kada klijent nije zadovoljan, potpuno je ok da se to kaže. Kao i u svakoj vezi, važno je odmah krenuti rešavati problem a ne stavljati ih ispod tepiha. Ta komunikacija mora da bude jasna, direktna i na vreme kako bi agencija ukapirala šta, gde i kako nešto moze da popravi.
  • Poslednje ali ne i najmanje važno, trudite se da vam zahtevi ne budu kao Ratovi Zvezda a da imate budzet za jedan stop motion video. Ništa nećete uraditi ako potrošite kreativne sate agencije koji se nikad skoro ne naplate a na kraju to ne bude uradjeno jer nekoliko puta ovako ponovljen proces utiče jako loše na motivisanost.

Mislim da je bilo transparentno, bar sam se trudio.

1

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *