Community management kao dobar početak tvoje digitalne karijere

Prvi sajt i prva aplikacija i moja karijera u digitali može da počne. Najmanje što mogu da kažem je da se za ovih 10 godina mnogo toga promenilo, mnogo stvari je urađeno, dobrih i loših, više ni sam ne znam kroz koje faze sam sve prolazio.

Kada malo zastanem i probam da odgovorim na pitanje koje dobijam sve češće gde je to najbolje startovati u sferi digital marketinga, ne mogu a da ne kažem: community manager.

Da budem precizan, ovo nije jedini način da se krene ali smatram da ako krenete izabrali ste pravi put. Par razloga za to:

  1. Kao neko ko se bavi community management-om vremenom počinjete da poznajte svoju ciljnu grupu, zapravo u određenim trenucima ste vi osoba koja je najpozvanija da komentariše fanove, pratioce, itd. Nemojte se začuditi da na sastancima dobijate jako ozbiljna pitanja o ciljnoj grupi i šta raditi shodno tome. Vremenom shvatate koliko je consumer centric marketing bitan u poslu kojim se bavite, zapravo je sveJ
  2. Account management sposobnosti. Hteli to ili ne, u trenutku razvoja jednog community managera prođete kroz postavku kampanja, kreiranja komunikacije, rad u okviru Active Collab-a ili nekog sličnog project management tool-a, deo ste produkcije, pričate sa programerima i što je najznačajnije, vaši people skills vremenom postaju sve bolji. Prost je razlog, komunicirate od igle do lokomotive. Ono što je opšte poznato, jako je teško naći dobrog account manager-a, čitaj budućeg brand manager-a. Baš na poziciji community manager-a imate jako lepe šanse da upravo to i postanete. Makar nikad i ne budete na toj poziciji, skill komunikacije i saradnje sa ljudima je jako poželjan.
  3. Delujete iz senke. Kada radite jedan posao koji mnogo ljudi smatra kao postavljanje postova imate šansu da biranim komentarima u pravo vreme zapravo objasnite da vaše znanje značajno prevazilazi samo puko postavljanje postova. Koristite šansu na sastancima, u svom radu i pokušajte da kapitalizujete stavku 1 i 2.
  4. Jedna od retkih pozicija u digitali koja ti daje mogućnost da imaš dodir sa gotovo svim granama digitalnog marketinga (jel uopšte digitalni marketing ima graneJ) Digitalni marketing je kao i muzika, šteta je fokusirati se samo na jedan pravac, treba probati više stvari:)
  5. Community management je verovatno oblast koja ima najviše razumevanja za mlade ljude, ljude koji tek kreću. Često su me zvali ljudi iz agencija, ja sam zvao njih i sve što smo tražili od pozicije community manager-a, početnika koji hoće, želi i ima široka interesovanja. Sa druge strane mali effort od strane mladih ljudi i vrlo brzo se upada na prakse i na posao u agencijama. Mala tajna, za mladog čoveka je dovoljno da uzme jedan ili dva brenda, otkrije ko ih radi od agencija i onda iz analizira kroz ugao potrošača (potrošač bi trebalo da bude sličnih godina kao i osoba koja se prijavljuje, čisto kako bi se lakše poistovetio sa zadatkom). Agencije vole proaktivnost i mnogo bolje izgleda kada pošaljete nešto konkretno pa makar ono nemalo nikakvu vrednost nego običnu prijavu. Najbolja stvar, ima šta da se i analizira, jer ovo je industrija gde svaki brend ima prostora za napredovanje.

Jedan mali zajeb kod community manager-a, posao se nosi kući, stalno:)

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


four − 1 =