Da li smo zrelo online tržište i da li smo spremni na promene koje nas čekaju?

Ovo pitanje postavim sebi kada dođe neka teška situacija, kada se razočaram, zapravo kada se desi neka loša stvar. Naravno kao i svaki čovek teško je razmišljati kada si besan, kada te obuzmu emocije. Treba se držati da je jutro stvarno pametnije od većeri.

Mirne glave mogu reći da smo daleko od zrelog online tržišta. Svake godine se vidi napredak kako u penetraciji interneta, budžetima za online oglašavanje ali svakako to nije parametar koji će vam reći da li je tržište Srbije zrelo ili nije.

Istina je sasvim drugačija. Pođimo samo od online verzija naših najpoznatijih časopisa. Kada pogledate naslove a neću ih navoditi jasno vam je da živite u nekoj Srbiji koju niko nije želeo. Oni što brane taj stav kažu pa toga ima svuda pa i u Americi. Slažem se, samo što u Americi imaš alternativu i ona ima snagu promocije jer ima publiku jer je tržiste ogromno. Srbija kao malo tržiste kad joj serviraš kič, nešto prosto ona to odmah prihvati i onda ostane vrlo malo publike koja će da kuša pravi kvalitet koji Internet pruža. Pogledajte samo koji se sadržaji najviše šeruju na društvenim mrežama i sve će vam biti jasno.

Sada više nego ikada možete lagati javnost koristeći samo društvene mreže. Ne trebaju vam štamparije, mehanizacija, samo pažljivo odabran tekst  i ljudi koji će to šerovati su tu, ispred nosa.

Davno sam naučio da prosečnom čoveku treba dati što vise informacija kako bi bio zbunjen. Prosečan čovek ne želi da obrađuje preterani veliki broj informacija i onda bira one koje su pitke, proste a upravo su te informacije one za koje stalno govorimo da ćemo našoj deci da zabranimo kompjutere, tablete i slične gedžete. Od ljudi koji sede na klozetskoj šolji, listaju novine od poslednje strane i čitaju rubriku sport samo smo se prebacili u komforniju sredinu na krevetu ili autobusu čitajući rubrike JetSet.

Boli me to, što sa mlađima od sebe ne mogu da pričam ništa vise od sporta i neke banalne muzike. Čak i sport klinci više ne znaju kao što se ranije znalo a i ne krivim ih. Svetski sport je suviše apstraktan za nas i dalek a domaći svi vrlo dobro znamo u kakvom je stanju.

Jednom na klupici mi je jedan čika polu pijan rekao, nije bitno šta znaš nego koga znaš. Upravo je to situacija u Srbiji, učite od drugih. Prepoznajte ljude na internetu koji postuju pametne i edukativne stvari, hajdujte oni koji seru i prosipaju muda za bubrege a to sam ja. Pratite stranice koje će vam nešto reći a one koje vam buše mozak svaki dan i prave od nas debile izbrišite. Posećujte sajtove koji će vam reći nešto korisno što zapravo možete primeniti u praksi i najvažnije pričajte sa ljudima.

Moram da priznam da i pored svih ovih godina bavljenja online tržištem u Srbiji iz mnogo uglova,  korišćenje društvenih mreža kada su se pojavile i dalje ne mogu da kažem za sebe  da pametno koristim Internet i ono što on pruža ALI sam svestan toga.  Nekada sam mislio da je bitno koliko uređaja imaš kako bi mogao da vidiš sve a to sve može da bude zajebana stvar.

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


one × 2 =