
Poslednjih par nedelja sam se naslušao toliko priča o Frikom kampanji. Toliko postova sam pročitao gde jedni druge ubeđujemo da li je nešto stvarno ili nije, da li je ovo ispravno ili ne, da li ovako treba da se radi ili ne. Jednom prilikom jedna neutralna osoba me je pogledala i rekla: Sta kažeš na Munch kampanju?
Šta kažem, pravo osveženje. Neću mnogo da tupim, probaću da objasnim u par teza zašto je to tako i šta bi svi trebali da naučimo ili još bolje da primenimo na naš svakodnevni posao:
- Retro momenat. Nema dileme, retro se vraća godinama i trend kao da ne planira da krene na dole. Za razliku od ostalih brendova ovde, Munch se oslonio na radnju a ne samo na packaging. Ako pogledate prethodne kampanje brendova u regiji, uglavnom je fokus bio na packaging-u a onda se prica gradila oko toga. Ovde se priča malo obrnula, ideja se gradi oko starog dobrog običaja da bar minimum napraviš kuglicu od Munch folije, ako ne i nešto više. Packaging jeste u igri ali je fokus stavljen na radnju.
- Odabir osobe za content development. Opet je fokus ako mogu slobodno da primetim bio manji na influencer-ima (već napamet znate sa kim možete da radite) već je research ili znanje nekog u timu dovelo do toga da se angažuje Sonja Grčić. Ako pogledate sta ona radi na instagram-u i šta Munch predstavlja i koja je idea behind, spoj je prirodan.
- Digital is not alone:) Ovo je nešto što posebno marketari i ljudi iz advertajzinga pričaju, ne može sve digital. Slažem se u potpunosti. Kampanja je zapravo prvi put postala primećena zbog famoznih bilborda, koji su opet stavili u fokus famoznu foliju. Može slobodno da se kaže da je prva štafeta bila BTL a onda je digital preuzeo dalje.
Izazovi:
- Kako sada kreativnu ideju pretočiti u neku kreativnu aktivaciju. Često se čini ako imas kreativu da je to dovoljno, ali je to zapravo tek početak. Svako ko je radio pitcheve, zna na šta mislim. Konrektno u ovom slučaju voleo bih da se Munch ne zadrzi na klasičnom foto konkursu gde ljudi prave različite oblike od folija i takmiće se čija slika će biti najbolja.
- Održavanje platforme:) Kada planirate kampanju jedno od dva pitanja koje uvek dobijate su sledeća:
Koliko para i koliko će to da traje?
Ovaj prvi deo i može da se prođe ali je drugi mnogo bitniji i često se olako shvati. Content koji trenutno kreira Munch košta, košta dosta a vreme će zahtevati da kada jednom postavite lestvicu visoko, da se ispod iste ne spuštate jer je pad mnogo brži nego kada se penjete gore. Drugim rečima Much bi morao negde da prati po komunikaciji ono što radi recimo OREO. Znači ne samo da će morati da održi ovaj nivo sadržaja nego će morati da uvrsti jos neki kreativan sadržaj i da diverzifikuje komunikaciju što je užasno teško a da pri tom ne izgubi na kvalitetu, jer novac:)
Mislim da je ova kampanja trebalo da uzme više prostora kod ljudi koji se bave marketingom jer verujem da je do ciljne grupe već došla. Takođe voleo bih da se više priča o ovakvim kampanjama koje imaju mnogo veću perspektivu za dalji razvoj a posebno kada se neko usudi da da primer kako ulaganje u content može da se isplati. Ovakve kampanje olakšavaju posao nas koji smo u ovoj struci, koja se često preispituje, stavlja pod znak pitanja, itd.
Leave a Reply