Kolaboracija Swatch i Omega, pobeda ili ne?

Satovi predstavljaju toliko toga. Za nekoga je to nakit, za nekoga je to praktična stvar (active satovi poput Garmina), neko je opsednut mehanizmom, neko je opet u stalnoj potrazi za statusom i često se sat čini kao prečica do toga a neko je jednostavno kolekcionar.

Moje prvo iskustvo sa satovima je bilo u kontaktu sa Swatch brendom. Za moju generaciju Swatch je bio pojam sata, švajcarac, kvalitetan i ono što je bilo tada možda i najbitnije prelep sat sa neverovatnom kombinacijom boja i estetikom koja nije viđena, bar ne na ovim prostorima.
Dodatno, Swatch nas je naučio koliko je sat drugačiji kada se malo truda uloži u narukvicu.

Isto tako prvi kontakt sa ozbiljnijim satom sam imao sa brendom OMEGA, kada je čovek prvi put kročio na Mesec i kada eto gle čuda, čovek koji je to uradio je nosio čuveni Moon watch.

Danas ta dva brenda pripadaju istoj grupaciji, Swatch grupaciji koja pored ovih brendova ima mnoge druge za koje nikad ne biste ni pretpostavili da su zapravo deo iste familije.

Desilo se nešto ipak što je malo ko očekivao u svetu satova, sa strane se pojavio Apple watch koji je bukvalno satro sve low end satove poput Fossila, Diesel i ostalih i zadao ozbiljan udarac i brendu Swatch. Zapravo Apple Watch je uradio nešto što je bilo samo svojstveno Swatch-u, da ljudi koji su milioneri nose sat od par stotina eur-a.

Prema podacima trenutno više od 50% market share-a smartwatch drži Apple Watch ali ono što je puno opasnije za klasično tržište satova je da isti Željko koji se upoznavao sa Swatch-om se sada suočava sa Apple Watch i na početku korisničkog iskustva sada ima mnogo manje mesta za klasične satove.

Mislim da svakako ovi podaci nisu ostali neprimećeni od strane drugih kompanija koje proizvode satove i da je morao da se desi neki potez koji bi digao industriju satova na noge i po meni možda i najvažnija stvar, obratiti se onih najmađima tj ljudima koji dolaze i koji bi trebali da budu fanovi satova na ovaj ili onaj način.

Kao rezultat ove godine se desilo najznačajnije lansiranje nekog watch brenda u poslednjih par godina a koji je otelotvoreno u saradnji Swatch i Omege. Sat koji je kombinacija dizajna Omege i Swatch vibe-a, sat koji danas košta 250 eur u retail-u.

Source: Sat Na Ruci

Zašto je to urađeno, pa postoji nekoliko razloga:

  • Mislim da je ovo bio odgovor na pitanje, kako prići mladima koji sada sat više smatraju kao foru i stvar trenda
  • Napraviti ozbiljan hype u industriji klasičnih satova koga dugo nije bilo. Ovo je urađeno pre svega jer je cena popularna a dobijate nešto iz oba sveta satova (luksuznih i onih manje luksuznih)
  • Kastomizacija, nešto sto su doneli smartwatch satovi. Cela serija Swatch Omega satova se sastojala od 11 različitih satova, gde je zapravo svako mogao da nađe komad za sebe
  • Storytelling, faktički svaki sat predstavlja put do određene planete. Svako je shvatio tu priču za sebe ali je najbitnije da postoji nešto iza, što je falilo dosta u poslednjih par godinu dana. Sat nikad ne može biti samo sat jer onda na toj teritoriji pobeđuju uvek smart i active satovi.
  • Sinergija, stvar saradnje dva ili više brenda donosi po pravilu i benefite za pojedinačne brendove. Drugim rečima, prodaja Swatch satova ali i Omega se povećala. Postoje podaci gde se u određenim zemljama prodaja Swatch satova povećala i za 41 %.
  • Edukacija, ljudi mnogo lakše uče kada je nešto cool i zanimljivo. Upravo zbog ove serije mnogi ljudi su i ušli u svet satova ili su možda zapravo na neki način revitalizovali svoju ljubav prema satovima.

Kampanja i saradnja je bila uspeh. Gotovo u svim delovima sveta videlo smo redove koji su se ranije viđali samo kada je u pitanju lansiranje novih APPLE proizvoda.

Satovi su se preprodavali po 3, 4 ili 5 puta većim cenama. Ono što je mnogo bitnije, dosta mladih ljudi je bilo spremno da čeka na sat u redu i po nekoliko sati, a u nekim slučajevima, desetine sati.

Source: New York Times

Ima i onih kojima se ovo nije svidelo, jer su smatrali da će ovo loše uticati na brend poput Omege. Jednostavno ljudi nisu mogli da proguraju da sat ima pleksi, lako se grebe i da na njemu piše Omega, smatrali su da će saradnja brend poput Omege spustiti na niže grane.

Sve u svemu, po meni je ovo jedna od najboljih kampanja ove godine i najjačih saradnji. Marketinški i strateški je po meni postignuto ono za šta verujem da se Swatch grupacija borila.

Ako gledamo kratkoročne rezultate, ovo je bio pravo pogodak, ali će samo vreme i naredne godine pokazati koliko je Swatch grupacija bila u pravu.

Da li ste vi kupili svoj primer Omega Swatch sata?

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


2 + seven =