Konferencije i nagrade kod nas Srba

Bio sam na tamnoj i na svetloj strani. Na strani klijenta i na strani agencije. Izmućkaj mi to ali ne previše kako bi mogao da iskoristim dobre stvari obe strane.

Ne želim da vam pričam sada kako je u agenciji ili kako je u velikoj globalnoj kompaniji ali mogu da vam pričam o konferencijama na temu digital marketinga i nagradama koje se dele na već pomenutim događajima.

Mogu da kažem da sam gotovo bio na svakoj većoj konferenciji bar jednom te ovaj moj input donekle čini osnovanim. Na konferencije sam išao kao klijent i kao agencija i moja zapažanja su sledeća:

  • Za tako malo tržište imamo mnogo konferencija gde se dodeljuju nagrade. Mislim da smo prevazišli i neka druga mnogo razvijenija tržišta. To i nije problem da mi izbacujemo vrhunske kampanje na digitali ali nažalost to nije tako. Ako pogledate profile ljudi iz struke i ako izuzmemo šerovanje sopstvenih radova, uglavnom se šeruju stvari koje se rade u lepom belom svetu.
  • Neprilagođenost ciljne grupe. Često mi se dešavalo da se zapitam kada sam išao kao agencija na konferencije kako bi bilo super da u publici ima više ljudi koji su iz kompanija a da ima manje ljudi iz agencija. Takođe čini mi se da su studenti zanemarena grupa. Razlog za ovo razmišljanje je da su studenti čini mi se nespremni za sve što ih čeka. To što ih čeka se mnogo brže menja nego kada sam ja studirao pre 10 godina. Dodatno, mnoge agencije dosta zavise od novih ljudi kao i kompanije koje ili su u fazi transformacije ili ulaze u istu a za to su im potrebni mladi ljudi koji znaju ono što kompanije ne znaju ili jednostavno ne žele da rade.
  • Uvek igramo sa istom petorkom. Ovo je koncept koji govori da gotovo sve konferencije koriste skoro pa indentične predavače. Ovo mogu da objasnim pre 5 godina kada je sve bilo u povoju. Takođe jasno mi je da posebno konferencije koje su nove, svoj kredibilitet grade na tome što igraju sa oprobanim petorkama. Sa druge strane ishod je takav, da se prezentacije ponavljaju i fabrikuju na različite načine, koriste se slični uglovi gledanja, itd. Ni košarkaš ne moze da igra u istom ritmu celu utakmicu.
  • Žiri za dodelu nagrada. Predlog svim organizatorima, koristite ljude iz kompanija, brand manager-e, direktore marketinga kako bi videli šta se sve radi na ovom tržistu i kako bi ih dodatno edukovali. Cool je da tu budu ljudi iz agencija i generalno iz branše ali na ovaj način pravite dobar mix i dodatno edukujete ljude iz kompanije šta se dešava u drugim industrijama. Takođe to je idealan način da spojite ljude iz kompanija i agencija i da dođe do razmene mišljenja.
  • Kategorisanje nagrada. Konferenciju nećete učiniti atraktivnijom ako imate bezbroj kategorija nagrada a nemate meso. Onda dolazimo u situaciju da je kompanija uzela nagradu zato što je uradila kampanju sa retargetingom i kampanjom na instagram-u. Bolje uzmite 3 kategorije, puno mesa i da se onda žiri stvarno zamisli.
  • 1-1 follow up. Zaista ne želimo da smaramo ljude previše na konferencijama ali kada se sve slegne želimo da znamo kako su se ljudi proveli, da li su zadovoljni sa predavačima, link do materijala, itd. Nekako mi se uvek činilo da konferencije urade sve da te dovedu na iste ali malo toga posle a stalno pricamo kako je potrošaš bitan.

Ovaj post je napisao miran čovek iz poslednjeg reda koji mnogo voli da jede na pauzama između predavanja.

No Comments Yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


four × 5 =