
Koliko je dobro kada svaki put možeš da imaš tog keca u rukavu. Nema puno ljudi tu privilegiju a rečenicu koriste gotovi svi, i svi znaju njenu suštinu.
Zamislite sebe: Kada ste najviše puta čupali kosu, sazivali brainstorming-e, šta klijenti najviše traže i za šta vam dušu vade, čega ima malo, šta je ono što vaš rad izdvaja od mnoštva drugih, i šta vam omogućava da se popnete na pozornicu i pokažete da ste baš vi bolji od drugih. Jedna reč:
KREATIVA
Koliko uopšte poznajemo kreativne ljude, koliko ih ima, da li na kraju dana rade ono što za šta su prirodno talentovani? Ne znam tačne odgovore na prvih nekoliko pitanja, ali tokom dugogodišnjeg iskustva I rada sa istima, mogu da vam ispričam kako kreativci rade ili ne rade:
- Majstori odrade sve, a ti kreativac sipaj vodu u bazen i trudi se da bude plava sa nijansama mora. Ovo je tipičan slučaj kada kreativac dolazi u momentu kad je sve već završeno, i kad je dosta ljudi već uplelo svoje prste, a od njega se očekuje da da final touch. Mislim da i Mourinho ne bi mogao da udje sa Zvezdom u Ligu šampiona, a da prethodno nije učestvovao u izboru tima.
- Kada šaljete brif, trudite se da već u samom brifu ne oblikujete ideju skroz. Smanjujete šanse i dajete manji prostor za kreativu. Inputi kao ciljna grupa, karakteristike proizvoda su ok ali morate da date dovoljan prostor kreativcu da se razmaše.
- Čim mu date malo prostora, zatrujte ga dovoljno legal delom, ali ne mnogo kako se ograničenja ne bi prelila potpuno u kreativu. Kada kreativac nema ovaj deo, dolazi u situaciju da često njegove dobre ideje propadaju zbog ograničenja koja su nepremostiva. Kasnije dolazi očajanje, gubitak kreativnosti, itd.
- Kada kreativac krene da ispaljuje ideje, čak i da nisu dobre, setite se izreke: Prvi mačići se u vodu bacaju. Bar je moje iskustvo tako, da kreiranje ideja ne ide tako što neko ustane, kaže imam ideju, i stvori se sjajna stvar. Iz kvantiteta uvek ide kvalitet i najbolje ideje se uvek rađaju iz dikusija, koje onda kreativac sklopi u jednu celinu i ispali ono što svi mislimo da neko uradi dok se kupa u tuš kabini.
- Rokovi: Prvo sam mislio da su kreativci ljudi koji ne poštuju rokove, a onda sam se zapitao: Da li uopšte dobra kreativa može da ima rok izrade? Da Vinči nije sigurno računao da će Mona Lizu slikati 4 godine.
- Ne pominjite kreativcima rečenicu: Moramo da razmišaljmo Outside of the box. To možete da kažete osobi koja nije kreativna, jer ona svakako mora da izađe iz svoje glave, okvira, čega god kako bi uopšte krenula da razmišlja u kreativnom pravcu. Da budemo iskren, ova rečenica je previše pompezna i para uši.
- Kreativci moraju dobro da poznaju platforme, posebno u digitalu za koje razvijaju ideje, kampanje, aktivacije, itd. Daću slikovit primer, to vam je kao da vozite auto sa 6 brzina, ali dobacujete samo do pete, jer ne znate da šesta postoji. Što više poznajete platformu za koju kreirate, veća je šansa da kreativac izbaci kvalitetniju, smisleniju i jako primenjivu ideju. Pričam ovo, jer većina kreativaca radi u velikim agencijama, gde bar u Srbiji, isti ti kreativci nemaju dodir sa digitalcima jer velike kreativne agencije uvek outsource-uju tu uslugu.
Najbitnija stvar, bez crtice na početku. Kreativci su retka vrsta. Što više napreduju i razvijaju se, sve ih je teže uhvatiti, uposliti i imati njihovu pažnju. Gledajte da kreativce prepoznate na njihovom početku, kada su takoreći još mali i neiskusni.
Leave a Reply